Pracownicy byli zachwyceni sposobem przekazywania wiedzy, a przez to zaangażowani i zaciekawieni. Wrócili do nas…
Jak prawidłowo zapinać pasy bezpieczeństwa
Pasy – jak każdy element systemu bezpieczeństwa spełnią swoją funkcję jeśli będą poprawnie użyte. Jazda z niewłaściwie zapiętymi pasami lub jazda bez zapiętych pasów bezpieczeństwa – w przypadku niebezpiecznej sytuacji – może skutkować obrażeniami lub nawet śmiercią.
Pasy – jak każdy element systemu bezpieczeństwa spełnią swoją funkcję jeśli będą poprawnie użyte. Jazda z niewłaściwie zapiętymi pasami lub jazda bez zapiętych pasów bezpieczeństwa – w przypadku niebezpiecznej sytuacji – może skutkować obrażeniami lub nawet śmiercią. Trywialne – wszyscy o tym wiedzą, ale nadal zdarzają się wypadki/zdarzenia, w których osoba/-y nie miała zapiętych pasów. Do świadomości nie przemawia nawet to, że brak zapiętych pasów podczas kolizji – a co za tym idzie uderzenie głową w otwierającą się poduszkę powietrzną – można odebrać jak spotkanie z cegłówką.
Zatem w kilku punktach o pasach i ich poprawnym stosowaniu:
- Poprawnie zapięte pasy, to pewność że (jeśli już niestety znajdziemy się w takiej sytuacji) uderzymy głową w poduszkę we właściwym momencie – poduszka zadziała tak, jak została zaprojektowana – ochroni głowę.
- Przed zapięciem pasa:
- Ustaw fotel – im dalej od deski tym lepiej, ale tak, abyś miał/-a możliwość swobodnego kierowania pojazdem.
- Zdejmij grubsze ubrania, kurtki etc. W ostateczności rozepnij marynarkę, kurtkę. Pas powinien przylegać, jak najbliżej do ciała i nie powinien być nigdzie skręcony.
- Zapnij pas i go wyreguluj:
- Górne mocowanie pasa ustawiamy tak, aby pas nie dotykał szyi i jednocześnie przebiegał po kości obojczyka.
- Część biodrowa pasa nie powinna znajdować się swobodnie na brzuchu, opuść ją najniżej jak się da i naciągnij pas chwytając za część ramienną (zdjęcie po prawej). Po jakimś czasie pas może się poluzować, pamiętaj żeby ponownie go poprawić.
- Jeśli posiadasz zaświadczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów zrezygnuj z jazdy samochodem.
Część biodrowa pasa odpowiada za przytrzymanie ciała np. podczas dachowania pojazdu, a cały pas przytrzymuje ciało np. podczas uderzenia czołowego i bocznego. Fizyka jest taka sama dla wszystkich. Jeżeli jedziesz z prędkością około 60 km/h i ważysz np. nieco ponad 70 kg, to w przypadku nagłego hamowania lub uderzenia twoje ciało „zwiększy” masę do ponad 2 ton. Wyobraź sobie jakie skutki może nieść uderzenie w przedni fotel. Pasy to tylko jeden z elementów systemu bezpieczeństwa w samochodzie. Zapinaj je dla bezpieczeństwa własnego i osób z Tobą podróżujących.